kortspærring

Spær dit kort

Hvis du mister dit Dankort, Visa/Dankort eller MasterCard, skal det spærres med det samme, du opdager det. Herunder kan du læse hvordan du kan spærre dit kort.
  

Spærring via NetBank

Fra kortoversigten i NetBank kan du nemt og hurtigt, spærre dine kort.
 
Log på NetBank Privat 
   

Spærring via Telefon

For at spærre et betalingskort via telefon, skal du bruge så mange af nedenstående oplysninger som muligt:

  • Kortnr.
  • Cpr.nr
  • Reg.nr/kontonr.
Alle Østjydsk Banks kort kan spærres via kortoversigten i NetBank og på følgende telefonnumre:
 
Indenfor bankens åbningstid: Tlf. 9854 1444
Mandag - onsdag kl. 10.00 - 16.00
Torsdag kl. 10.00 - 18.00
Fredag kl. 10.00 - 16.00
Udenfor bankens åbningstid:
Dankort, Visa/Dankort og hævekort Tlf. 4489 2929
MasterCard Tlf. 4489 2750

Kortindsigelser

Som kortholder har du i en række situationer mulighed for at få tilbageført en betaling, der er gennemført med dit betalingskort, hvis købet er sket ved handel over internettet eller ved post- eller telefonordre. Sådanne køb kaldes fjernsalg.

Dine muligheder afhænger af, hvilket betalingskort du har anvendt. For at lette din adgang til information om de forskellige betalingskort har Finansrådet i samarbejde med bankerne og Forbrugerombudsmanden derfor udarbejdet separate oversigter over henholdsvis Dankortet, Visa-delen af dit Dankort og MasterCard.

Forhåbentlig finder du den information, som du har brug for, men generelt skal du blot tage kontakt til os, så kan vi fortælle dig endnu mere om dine muligheder, herunder særligt om den situation som du står i.

Herunder kan du finde Finansrådets vejledninger til, hvad du har ret til ifm. kortindsigelser ved fjernsalg. Mulighederne for indsigelser afhænger af, hvolket kort der blev anvendt til købet.